We zijn er - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hidde Wensink - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hidde Wensink - WaarBenJij.nu

We zijn er

Door: Hidde Wensink

Blijf op de hoogte en volg Hidde

27 Februari 2020 | Indonesië, Jogjakarta

Het is ongeveer een maand geleden nadat ik ben aangekomen in Indonesië. Op dit moment zit ik achter mijn laptop op mijn kamer te typen met uitzicht over het zwembad, paar uur voordat ik op een eiland trip ga met mijn huisgenoten. De eerste dagen waren hectisch en waren erg wennen maar nu geniet ik volop van mijn tijd in Indonesië. In de homestay wonen we ongeveer met dertig mensen waaronder mensen uit Groningen, Rotterdam en Frankrijk. Voornamelijk met de Franse internationals kan ik het nu heel goed vinden en heb ik een goede klik mee gevonden. De afgelopen weekenden hebben we met de meeste mensen uit deze groep verschillende activiteiten ondernemen. Vaak georganiseerd door Chan, een Indonesische jonge die waarschijnlijk bevriend is met de eigenaar van onze huisvesting.

Budi Utama: De stage op Budi Utama heeft een slome start, op het moment behandelen ze de geschiedenis van de Javamens en Hoabinhian. Om gelijk maar compleet eerlijk te zijn heb ik er nog nooit over gehoord. Gelukkig slaan ze een hoofdstuk over om volgende week te beginnen aan de eerste beschavingen zodat ik ook daadwerkelijk les kan gaan geven over dingen die ik zelf ken. De rector, collega's en leerlingen zijn super leuk en de school bevalt me erg goed. Op het moment valt er nog niet veel over te vertellen dus hier kom ik in latere berichten nog met genoeg verhalen op terug

Sanata Dharma: De universiteit is prachtig, helaas zijn de materialen wel wat verouderd. In vergelijking met Nederland zijn de lessen een stuk langzamer (wat raar genoeg tot een lichte irritatie wekt) en dus ook goed bij te houden. Binnen de school heb ik al een paar nieuwe vrienden gemaakt waar ik het goed mee kan vinden, wat altijd wel fijn is als je ze om hulp wilt vragen. De introductie was zeer fijn en iedereen is super aardig.

De eerste koprol op de scooter is al gemaakt maar ik ben er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het eten bevalt goed maar zelfs ik moet hier oppassen met pittig eten, een heerlijk pittig kipje heeft al voor drie dagen 'Bali Belly' gezorgd. De sportschool om de hoek is ook ontdekt en daar probeer ik ervoor te zorgen dat al het lekkere eten niet mee terug komt naar Nederland.

Dit is duidelijk een heel algemene eerste blog maar dat krijg je met al die verschillende indrukken. De komende maanden ga ik tijdens het schrijven van de blog specifieker in op verschillende dingen zoals stage, universiteit of bijzondere evenementen.

Groetjes uit Indonesië

Liefs,

Hidde

  • 02 Maart 2020 - 10:38

    Kees-Jan:

    Hoi,
    De vakantie is hier voorbij dus heb ik weer tijd om blogs te lezen.
    Pas je wel op met die 'spannende' activiteiten? Je wilt daar echt niet naar een dokter moeten. Altijd een helm op en erg goed oppassen. Neem desnoods een taxi met meerdere personen, dat is waarschijnlijk zelfs goedkoper…
    Fijne week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hidde

22 jaar oud en super super super veel zin om mijn eigen blog over Indonesië bij te houden!!! maar echt, kan niet wachten om jullie bij te houden over alle avonturen en leuke dingen die ik ga meemaken op mijn geweldige verblijf in Indonesië.

Actief sinds 14 Jan. 2020
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 804

Voorgaande reizen:

29 Januari 2020 - 24 Juni 2020

Indonesië

Landen bezocht: